Начало Активна Най-сетне е време за кестени

Най-сетне е време за кестени

СПОДЕЛИ
кестен
Снимка: pixabay

Времето захладня, светлината пада под различен, зимен ъгъл, листата са паднали от дърветата, а по улиците се разнася миризма на печени кестени. На мен лично това ми носи огромна наслада и още повече като знам, колко здравословен и полезен е кестенът, когато става дума за хранителни вещества, минерали и витамини. Едва дочакваам есента за да добавя кестена и към любимите си сладкиши и различни ястия.

Както и при другите ядкови плодове, кестените също съдържат мазнини, но в по-малко количество. А здравословната доза кестени, която спокойно можете да консумирате всеки ден с пълното спокойствие, че ще усвоите всички полезни вещества, е 85 грама.

кестени
Снимка: pixabay

За хранителните свойства на кестена

Кестенът съдържа само 1 грам мазнини и по-малко от 70 калории на 30 грама. Също така съдържа витамин С, което го отличава от неговите ядковите събратя. Дневната доза от 85 грама кестен съдържа до 45% от дневните нужди от витамин С.

Плодът на кестена е богат и на фолат, което е характерно за зелените листни зеленчуци. В допълнение към витамин С, в кестена се съдържат и витамини В1, В2 и В6 и фолиева киселина. Тя е отговорна за образуването на червени кръвни клетки и синтеза на ДНК. Тази храна е полезна за бременни жени, защото предотвратява появата на аномалии в плода. Сладко похапвайки си кестени, ще снабдим организма си и с важни вещества като магнезий, мед, манган, калций, желязо, цинк и калий.

Кестените ще помогнат и за понижаването на лошия холестерол, а от тях, както и от лешника и бадемите, може да се прави също така и брашно и пюре и то безглутеново.

Хубавото на кестените е, че можете да ги консумирате разнообразно – варени, печени, под фирмата на пюре или чай – и винаги ще получавате максимума от тяхната хранителна стойност.

Кестените са извести с това,че се отразяват благотворно на храносмилателната система и бъбреците. А чаят от кестен се препоръчва при симптоми на астма и бронхит.

кестени в буркан
Снимка: pixabay

Дивият кестен пък помага при разширени вени. Внимание, дивият кестен обаче не е за ядене. От него се приготвят различни мазила и кремове за външна употреба, които имат доказани лечебни свойства при лечение на вени и капиляри.

Кестенът съдържа високо ниво на мононенаситени мазнини като олеинова и палмитинова. Те защитават сърдечно-съдовата система и помагат, заедно с фибри в кестена, да се понижат нивата на холестерола. Тоест, той е и особено полезен в грижата за здравето на сърцето.

Изобщо, както се убедихме, кестенът е не само вкусна, но и много полезна храна. Най-хубавото е, че може да се нагоди към всеки вкус – дали ще бъде печен, варен, на чай, пюре или добавен към някои ястия и сладкиши, в нашето меню винаги може да се намери място за тази малка есенна магия.

СПОДЕЛИ
Предишна статияАктрисата Мила Кунис получи наградата „Бухнал пудинг“
Следваща статияДа паднеш не е срамно…
Валя е експлозивна и весела. Цени спонтанността и позитивизма у хората. Дори често я обвиняват в лекомислие. Но то е само привидно и скрито зад маската на… е, може би е просто артистична натура. Нейната извечна любов са литературата и музиката, както и непреодолимото желание да се подвизава на театралната сцена. Като заклет филолог тя смята себе си за разнообразна и пъстра натура с широки интереси и още по-широки възгледи.

ОСТАВЕТЕ КОМЕНТАР