Начало Активна Ползите от йогата за бременни

Ползите от йогата за бременни

СПОДЕЛИ
Бременна жена скръстила крака
Снимка: pixabey

По време на бременността настъпват редица промени в тялото и психиката на жената. Рязкото повишаване на хормоните предизвиква емоционални пикове и спадове, които ако останат безконтролни могат да повлияят върху развитието на плода. Рязкото повишаване на апетита от своя страна,  в някои случаи влияе върху килограмите на майката, което може да се окаже фактор в преодоляването на следродилната депресия. За да е плодът оптимално здрав, майката трябва да е спокойна и щастлива. В помощ на това може да бъде йогата за бременни.

Йогата за бременни се нарича още наталйога. Нейната цел е  да се подпомогне здравето,  ума и тялото на родилката, като крайният резултат е обединяване на физическия, емоционален и духовен растеж на майката и детето. Погледнато от физическа гледна точка майката придобива гъвкавост и еластичност на мускули и сухожилия и получава като плюс-добра координация, които само могат да подпомогнат на процеса по израждане на плода. Упражненията (асани) тренират стомашните мускули, които са важни за изтласкването на плода от утробата и тези на гърба, които към съответния момент ще понасят допълнителната тежест на детето.

Дихателните техники, характерни за йогата,  също имат своя принос към по-безболезнено и спокойно раждане. Медитацията съчетана с пранаямите (гореспоменатите дихателни техники), поддържат нивата на стреса ниски, което е от изключителна важност за правилното развитие на плода, а в последствие и за безивентното му израждане. Освен това насищат организма с кислород и хармонизират функциите на сърцето и белия дроб.

Наталйогата е начин на живот и философия, които са в услуга на доброто развитие на детето. Йогата стимулира и здравословните хранене и начин на живот. Това се изразява в създаване на режим на хранене, упражнения и сън. Изготвянето на график,  съобразен с конкретната родилка, е много важен момент. Той има както реално измерим резултат, така и чисто психологически такъв.

Към изпълнението на асаните се препоръчват и дейности като ходене и плуване. В последните месеци от бременността е твърде вероятно да не се чувствате комфортно, изправени на крака дълго време. Ако усетите дискомфорт, не се насилвайте. Винаги трябва да се вслушвате в тялото си и неговите нужди. Що се отнася до храненето, наталйогата препоръчва консумиране на плодове и зеленчуци и големи количества вода, които стимулират работата на червата.  Киселото и прясно мляко пък ще поддържат нивата на калций достатъчно високи.

Въпреки ползите от наталйогата учителите по йога препоръчват преди и по време на курса да се консултирате с личния лекар и акушер-гинеколог, които следят вашата бременност. Възможностите на всяка бъдеща майка са различни и при създаването на йога програма,  тя трябва да е съобразена с нейните индивидуалните способности. Целта е да се олекоти процесът на износване и израждане на детето, не да се нанесат трайни вреди. За това,  ако сте решили да практикувате наталйога винаги съчетавайте консултациите на учителя ви по йога с тези на квалифицираните медицински лица.

СПОДЕЛИ
Предишна статияВисоките токчета и обувките с платформа през вековете
Следваща статияСтефановден е!
Виждали ли сте някога пълни противоположности в една опаковка? Ако не – запознайте се с Дени. Тя е мъжко момиче с любов към женствеността и тънката естетика. Обича кафето си приготвено по точно определен начин и вдига скандали, ако някой е разхвърлял. Същевременно е влюбена в хаотичността на вселената. Чете комикси на Marvel и трудовете на Фройд и Юнг. Слуша джаз редом с хеви метъл. Идеалистична, романтична, любопитна и емоционална като дете и едновременно критична, хладнокръвна и леко старомодна. Коя е тя? Какви са интересите ѝ? Колкото хора попитате, толкова различни отговори ще получите. Но това си е съвсем в реда на нещата за един Скорпион.

ОСТАВЕТЕ КОМЕНТАР